Luonnonperintösäätiö on vastaanottanut äskettäin komean metsälahjan. Vaasalainen luonnonystävä Lauri Hakamies lahjoitti Vöyrin Vetlotin saaresta Wikskog-nimisen metsäpalstan. Vetlot sijaitsee Kyrönjoen suistossa murtovesialueella. Luonnonperintösäätiö suojelee Wikskogin osana Suomen juhlavuoden ’Luontolahjani satavuotiaalle’ -kampanjaa.

Lahjoittaja osti palstan vuonna 1990 ajatuksenaan jo silloin saattaa alue myöhemmin suojelun piiriin. Kuultuaan Luonnonperintösäätiön perustamisesta vuonna 1995 hän otti  yhteyttä säätiöön. Lahjoittaminen lykkääntyi kuitenkin parempaan aikaan Hakamiehen eläkepäiville.

Metsää ei Hakamiehen aikana käsitelty millään tavalla; ennen häntä osaa aluetta oli jonkin verran hakattu, mutta siihen kuuluu myös koskematon, kuusivaltainen vanhan metsän osa. Wikskogin tuleva luonnonsuojelualue on kooltaan kymmenen hehtaaria – tähän kuuluu myös pitkä rantavyöhyke, jossa kasvaa vanhoja tervaleppiä. Joidenkin satojen metrien päässä lännen puolella on Tailotin saari, jossa on lähes 50 hehtaaria suojeltua metsää kahdessa kappaleessa. Wikskogista on linnunteitse Tailotin lähimpään suojelualueeseen noin kilometrin matka.

Wikskog on säätiön 62. alue ja kahdeksas Pohjanmaalla.