Luonnonperintösäätiön perustaja, suomalaisen luonnonsuojelun suuri vaikuttaja ja uranuurtaja, luonnon rakastaja Pentti Linkola kuoli sunnuntaina 5. huhtikuuta kotonaan Sääksmäen Ritvalassa.

Vuonna 1995 perustamansa Luonnonperintösäätiön puheenjohtajana Pentti Linkola pysyi loppuun saakka, osallistuen säätiön vuosikokoukseen vielä maaliskuun lopulla. Luonnonperintösäätiö oli Pentille keskeinen asia hänen viimeisinä vuosikymmeninään ja säätiön toiminnasta hän löysi konkreettisen tavan suojella luontoa.

Luonnonperintösäätiö kunnioittaa suuren perustajansa elämäntyötä ja käynnistää muistokeräyksen, jonka tuotolla hankitaan Pentti Linkolan muistometsä.

Osallistu Pentti Linkolan muistometsäkeräykseen lahjoittamalla valitsemasi summa Luonnonperintösäätiön tilille FI78 5494 0950 0224 93. Käytä viitettä 202015 tai tekstiä Pentti Linkolan muistometsä. Voit osallistua muistometsäkeräykseen myös Luonnonperintösäätiön verkkokaupassa.

Kuva: Anneli Jussila