Kotimetsä helmipöllölle

Vanhojen, yhtenäisten metsien asukki, helmipöllö, oli vielä kolmisenkymmentä vuotta sitten Suomen runsaslukuisin petolintu.  Nyt tutkijat ennustavat, että tuo viehättävä pikkupöllö saattaa kadota maamme linnustosta kokonaan seuraavan kolmenkymmenen vuoden aikana - ellei metsätaloudessa ja metsien suojelussa tapahdu muutoksia.  Monen muun lajin tavoin helmipöllökään ei kestä avohakkuita eikä metsien pirstoutumista.

Luonnonperintösäätiö ja Itä-Uudenmaan luonnon- ja ympäristönsuojeluyhdistys (IULY) ovat joulukuussa 2016 aloittaneet yhteisen kampanjan nimellä "kotimetsä helmipöllölle".
Viimeisten vanhojen metsien suojelu on suomalaisen luonnon kannalta ensiarvoisen tärkeää!

Luonnonperintösäätiö ja IULY haastavat itä-uusmaalaiset yritykset, yhdistykset ja yksityishenkilöt mukaan tähän kampanjaan, jonka tarkoituksena on kerätä rahaa, etsiä sopiva metsäkohde itäiseltä Uudeltamaalta ja vieläpä löytää myötämielinen metsän myyjä.
Toivottavasti saamme aikaan kaikkien itä-uusmaalaisten luonnonystävien yhteiset, onnistuneet talkoot, joiden voimalla suojellaan helmipöllön ja monen muun metsän asukin ainoa koti - palanen vanhaa metsää.

Kaikki lahjoitusvarat käytetään tuon metsän ostoon.  Pienikin summa on tärkeä. Voit lahjoittaa kampanjaan myös nettikaupasta.
Tärkeä on myös viitenumero, joka ohjaa rahat juuri tähän kampanjaan.

Lisätietoja:  Luonnonperintösäätiö:  info@luonnonperintosaatio.fi
Anneli Jussila, puhelin: 040 5863 950
Itä-uudenmaan luonnon- ja ympäristönsuojeluyhdistys:  sll.iuly@gmail.com
Jari Tolin, puhelin 040 4133807

KOTIMETSÄ HELMIPÖLLÖLLE
Tili  FI78 5494 0950 0224 93
Viite  201647
Rahankeräyslupa  POL-2015-4516

Keräyksen suojelijana toimii ministeri Kaj Bärlund.

Kampanjat