Juhlakeräyksellä varoja ikimetsien suojeluun

Kalastaja-kirjailija Pentti Linkolan perustama Luonnonperintösäätiö täyttää kuluvana vuonna 20 vuotta. Juhlakeräyksellä 1.10.–31.12.2015 kartutetaan varoja uusien suojelualueiden ostoon.

Kahden vuosikymmenen aikana säätiö on suojellut jo 50 aluetta eri puolilla Suomea, valtaosin aarniomaista metsää, jonkin verran luonnontilaista suota. Kaikki ne ovat pieniä pyhättöjä vallitsevan kannokko- ja puupeltoaavikon keskellä.

Säätiö toimii lahjoitusten turvin. Yksityishenkilöt, yhteisöt ja yritykset ovatkin löytäneet Luonnonperintösäätiössä kanavan osallistua omalla panoksellaan ikimetsien ja koskemattomien soiden suojeluun. Juhlakeräyksellä säätiö kutsuu kaikki kansalaiset mukaan perustamaan uusia suojelualueita.

- Otamme kiitollisina vastaan jokaisen euron, sillä se lisää konkreettisesti suojelualaa - neliömetri neliömetriltä, aari aarilta ja hehtaari hehtaarilta. Kaikki saavat ympäristöministeriön kautta pysyvän lain suojan - ”ikuisiksi ajoiksi”. Meillä on yhteinen päämäärä säilyttää koskematonta suomalaista luontoa, kannustaa säätiön alkuaskelilta lähtien mukana ollut toiminnanjohtaja Anneli Jussila osallistumaan keräykseen.

Juhlakeräykseen voi osallistua
- netissä osoitteessa www.luonnonperintosaatio.fi/lahjoita/juhlakerays tai
- tekemällä lahjoituksen suoraan säätiön lahjoitustilille FI78 5494 0950 0224 93 viitenumerolla 20970.

Säätiön työtä voi tukea myös ostamalla 200-sivuisen 20-vuotisjuhlakirjan Turvapaikkoja elämälle.

Luonnonperintösäätiön rahankeräyslupa: Poliisihallitus 23.7.2015, lupanro POL-2015-4516

Lisätietoja:
Toiminnanjohtaja Anneli Jussila, p. 040 586 3950, info@luonnonperintosaatio.fi
Suojeluvastaava Tuire Laurinolli, p. 0400 977 886, info@luonnonperintosaatio.fi

Painokelpoisia kuvia eri maakuntien suojelualueista ladattavissa osoitteessa: http://www.luonnonperintosaatio.fi/fi/tiedotteet/media/pressikuvat

Kuva: Syystunnelmia Iitin Hiirettelänvuorella. Mauri Leivo.

Kampanjat